moje komentarze

  • 29.10.2011 12:06

    @frank_drebin

    Dziękuję. Myślę, że te dwie konsekwencje obecności Palikota w sejmie się nie wykluczają. I nie jestem pewien, czy PO nie jest w gruncie rzeczy, pod płaszczykiem, bardziej liberalna obyczajowo, niż to można sądzić z tego, co mówią w TV.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: Janusz, dobrze, że jesteś
  • 28.10.2011 20:42

    @frank_drebin

    Całkowita zgoda.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: Janusz, dobrze, że jesteś
  • 23.05.2010 21:56

    @pishtaco

    Dziękuję, ale ile razy mam powtarzać,że nie jestem dziennikarzem i że nie pracuję w GW?
    RADEK ORYSZCZYSZYN: Palikot = Kaczyński
  • 23.05.2010 21:35

    @pishtaco

    Nie mam czego grzać w GW. Proszą mnie od czasu do czasu o teksty, piszę co chcę, nigdy nie miałem żadnych nieprzyjemności ani nacisków. Trochę Pan demonizuje mam wrażenie. Kłaniam się.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: Palikot = Kaczyński
  • 23.05.2010 17:20

    @Matsu

    To ja dziękuję za lekturę. Nie ma nic pejoratywnego w stwierdzeniu, że czyimś żywiołem jest polityczna walka. Można nawet sądzić, że czasami brakuje w polskiej polityce prawdziwych wojowników, a w zamian mamy piarowych krętaczy. Moim zdaniem żywiołem JK jest polityczny spór i nie ma w tym nic pejoratywnego z mojej strony.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: Palikot = Kaczyński
  • 23.05.2010 17:18

    @Karolina Króliczek @bufon

    Karolina, Pan Bufon,

    wszem i wobec oświadczam, że nie jestem niczyim sympatykiem, żadnym członkiem, do niczego nie należę, poza moją uczelnią i jednym całkowicie apolitycznym stowarzyszeniem.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: Palikot = Kaczyński
  • 23.05.2010 17:17

    @Zapytajnik

    Ok, tyle że ten znak równości nie wyraża mojej opinii na temat związków i różnic między Palikotem a Kaczyńskim, a strategię obraną przez Platformę Obywatelską. Gdyby przeczytał Pan nie tylko tytuł, ale również tekst, wszystko byłoby jasne. Ukłony.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: Palikot = Kaczyński
  • 23.05.2010 13:56

    @bufon

    Dziękuję za komentarz. Ani nie uważam GW za imperium zła, ani nie darzę szczególną sympatią Jarosława Kaczyńskiego. Jeśli taki może być wydźwięk tekstu, to nie chciałem. Patrzę z boku na to wszystko.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: Palikot = Kaczyński
  • 09.05.2010 21:24

    @Karolina Króliczek

    Pojedynczy, nieprzechodni ma wszystkie zalety ordynacji proporcjonalnych i większościowych. Jego ogromną wagą jest skomplikowanie. System nie może być niezrozumiały dla wyborcy...
    RADEK ORYSZCZYSZYN: Kryzys polityczny na Wyspach, czyli przemyślmy na nowo JOW-y
  • 09.05.2010 20:49

    @Ortodoks

    Oczywiście, ma Pan rację, ale efekt opisywany w latach 70 przez Duvergera jest taki, że głosowanie na kandydata, który regularnie zdobywa w okręgu 30% głosów i nie wchodzi, wywołuje wrażenie zniechęcenia i subiektywnego poczucia zmarnowanego głosu.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: Kryzys polityczny na Wyspach, czyli przemyślmy na nowo JOW-y
  • 25.04.2010 15:24

    @Jerzy

    Interesujące. Mój stosunek do Żydów i Izraela jest neutralny.
    JERZY SZYGIEL: Globalna zapaść wizerunku Izraela
  • 03.01.2010 23:00

    @Igor Czajka

    Cześć, dziękuję. Zgadzam się, że te dwadzieścia klika dni urlopu to dwa razy więcej niż święta kościelne obchodzone w Polsce, więc każdy, kto by chciał, mógłby dobrowolnie świętować te dni, które uzna za stosowne.

    Historii księdza od dra nie słyszałem. Świetnie, jeśli robi to przedsiębiorca i pracownicy się zgadzają. Gorzej, kiedy takie rozwiązania są wymuszane przez państwo.

    Pamiętam o obiecanym tekście nt agnostycyzmu. Pewnie umieszczę go tutaj. Na Podlasiu święta trwają do końca tego tygodnia, więc przepraszam Cię, jeśli się spodziewałeś tekstu wcześniej. Mam nadzieję, że nie masz tego za złe.

    Serdecznie pozdrawiam i mam nadzieję, że Sylwester na Górze się udał.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: Ile jeszcze tego wolnego?
  • 03.01.2010 18:50

    @Edmund Dantes

    Szanowny Panie, nie mam już siły powtarzać po raz trzeci, że dniami wolnymi nie zwiększy Pan produkcji. W związku z tym dziękuję za dyskusję i życzę wszelkiej pomyślności.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: Ile jeszcze tego wolnego?
  • 03.01.2010 17:08

    @Edmund Dantes

    Ok, tylko jak zwiększyć produkcję i zatrudnienie przy rosnących kosztach pracy? W Polsce mamy 26 płatnych dni urlopowych. Do tego proszę dodać 10 dni świątecznych + wszystkie niedziele i soboty. Każde kolejne święto zwiększa koszty zatrudnienia nowych pracowników, więc ta rosnąca konsumpcja rzeczywiście skłania do zatrudniania, ale święta do tego zniechęcają. Pozdr.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: Ile jeszcze tego wolnego?
  • 03.01.2010 16:35

    @Edmund Dantes

    Dziękuję za komentarz. Oczywiście ma Pan rację, ale ja napisałem o wpływie dni wolnych na koszty pracy. A te definitywnie rosną pod wpływem kolejnych świąt. Bo albo pracodawca płaci tyle samo za mniej pracy, albo płaci jej mniej, albo zwalnia. Myślę, że to jest przekonujący argument za tym, że wolne nie wpływają dobrze na rynek pracy.

    Z tą konsumpcją jest podobnie. To dobrze, że w czasie świąt się konsumuje. Jednak łatwo się domyślić, co się dzieje, kiedy wzmożona konsumpcja nie jest zasilana produkcją. Oczywiście ogólnym wzrostem cen. Kolejny przykład regulacji państwowej, która w rezultacie grozi deregulacją gospodarki.

    Pozdrawiam i dziękuję za wizytę.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: Ile jeszcze tego wolnego?
  • 02.01.2010 14:04

    @Sophia Stajkova

    Proszę najpierw przeczytać ze zrozumieniem, to co napisałem, a następnie komentować. Nie mam ochoty ani siły tłumaczyć, że progresywność cen to absurd, który wynika z kosztowej teorii podatku. Z przykrością muszę Panią stąd wyprosić. Bez odbioru.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: O pewnych konsekwencjach kosztowej teorii podatków
  • 02.01.2010 13:31

    @Radek Oryszczyszyn

    @Ja$_ oczywiście miałem na myśli dobra substytucyjne. Przepraszam za błąd. Tak czy inaczej, i tak się Pan/i myli. Pozdrawiam.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: O pewnych konsekwencjach kosztowej teorii podatków
  • 02.01.2010 13:08

    @Piotr Klamann

    Nie wiem, dokąd może dojść takie myślenie. Wyciągnąłem tylko konsekwencję z kosztowej teorii podatków. Aż tak daleko, jak Pan napisał, moja wyobraźnia nie sięga.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: O pewnych konsekwencjach kosztowej teorii podatków
  • 02.01.2010 13:06

    @Ja$_

    Myli się Pan/i. Napisałem dokładnie to, co Pan. Proszę czytać uważniej i ze zrozumieniem. Pozdrawiam.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: O pewnych konsekwencjach kosztowej teorii podatków
  • 02.01.2010 13:06

    @poziomek

    Myli się Pan/i. Schab, drób, cielęcina są to dobra komplementarne, ale każde z nich jest oddzielne, jeśli oddzielne są ich ceny. Podstawy ekonomii. Pozdrawiam.
    RADEK ORYSZCZYSZYN: O pewnych konsekwencjach kosztowej teorii podatków

123456789 następna

Wszystkie notki Dodaj bloga do ulubionych
Moje komentarze Blog przez RSS
Komentarze przez RSS
Z wykształcenia jestem socjologiem, aktualnie pracuję ze studentami i piszę doktorat z filozofii nauk społecznych na Uniwersytecie w Białymstoku. Od czasu do czasu piszę do prasy regionalnej (Kurier Poranny, Gazeta Wyborcza).

Piszę w lubczasopismach

Ostatnie notki

  • Janusz, dobrze, że jesteś

    Istnieje jedna zasadnicza korzyść z wejścia relatywnie szeroką ławą partii Palikota do parlamentu. Po dziewiątym...

    28.10.2011 18:56 12
  • O większą większość

    Od klku dni trwa w kraju debata o to, czy w wyborach parlamentarnych pozwolić głosować jeden, czy dwa dni. Ostateczny...

    06.03.2011 17:02 1
  • Żywno? Tako rzecze Tusk

    Forsowana przez premiera Tuska kandydatura Macieja Żywno na marszałka województwa podlaskiego przepadła dziś w...

    20.12.2010 19:10 0

Moje ostatnie komentarze

  • @frank_drebin

    Dziękuję. Myślę, że te dwie konsekwencje obecności Palikota w sejmie się nie wykluczają....

    29.10.2011 12:06

  • @frank_drebin

    Całkowita zgoda.

    28.10.2011 20:42

  • @pishtaco

    Dziękuję, ale ile razy mam powtarzać,że nie jestem dziennikarzem i że nie pracuję w GW?

    23.05.2010 21:56

  • @pishtaco

    Nie mam czego grzać w GW. Proszą mnie od czasu do czasu o teksty, piszę co chcę, nigdy nie...

    23.05.2010 21:35

  • @Matsu

    To ja dziękuję za lekturę. Nie ma nic pejoratywnego w stwierdzeniu, że czyimś żywiołem...

    23.05.2010 17:20

Archiwum postów

PnWtŚrCzPtSoNd
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    

Ulubione blogi i lubczasopisma

zamknij

Logowanie